POP3 szinkronizálási hiba a Microsoft Outlook-ban – rejtélyes módon törlődő levelek

Az elmúlt időszakban több ügyfelünk is jelezte, hogy bizonyos e-mailjeik egyszerűen„eltűnnek”. A részletesebb beszámolók alapján kiderült, hogy ez csak az olyan postafiókoknál jelentkezett, amelyet több kliensben is használtak egyidőben és ezek közül legalább az egyik egy Microsoft Outlook volt (például két számítógépen is be voltak állítva).

Egy e-mail cím több helyen való használata nem csak akkor lehetséges, ha a postafiókokat IMAP-ként használják (mely a szerverről nem törli a levelet, csak szinkronizálja), hanem két POP3-ként beállított postafióknál is működőképes, amennyiben be van állítva, hogy egy másolat maradjon fenn a kiszolgálón. Így a friss e-maileket mindkét kliensbe le tudták tölteni. Egy ideje azonban azt tapasztalták, hogy az egyik készülékre már letöltött leveleket a másik eszközön nem tudják letölteni, a levél egyszerűen törlődik egyszeri olvasás után.

 

Bár a jelenséget egyértelműen nem szerverhiba okozza így a megoldás kulcsa sem nálunk van, mi szerettünk volna Ügyfeleinknek segíteni és utánajártunk, miért is válnak köddé bizonyos levelek? A Microsoft oldalán meg is találtuk a hiba okát: a számítógép egyik frissítését követően az Outlook automatikusan törli a szerverről a már letöltött leveleket. Hiába van beállítva, hogy X napig még tartson fenn egy másolatot a kiszolgálón, ezt a beállítást egyszerűen nem veszi figyelembe a kliens. Így történhet az, hogy egy letöltött levél a másik eszközön már nem tölthető le újra.

 

Aki kíváncsi rá, a cikket itt találhatja: https://support.microsoft.com/hu-hu/kb/3145116

 

E problémára egyedüli megoldásként azt tudjuk javasolni, hogy minden postafiókot IMAP-ként használjanak, így a szerverről biztosan nem fogja törölni az Outlook a leveleket.

Megosztás: